שאלות תשובות

שאלות בנושא שיווק


תוכנית שיווקית מיישמת את החזון. תכנית מפורטת תאפשר לכל עסק לקבוע יעדים ומטרות להיעזר בכלי מדידה שיאפשרו לו למדוד הצלחה, לנתח פעילות לטובת מקסום ויקבעו את השלבים להתפתחות העסק בצורה מבוקרת ונכונה.
תכנית שיווקית דרושה לכל עסק ללא הבדל בין היקף, גודל ותחום פעילות. כל עסק חדש בתחילת דרכו, או עסק קיים המעוניין להתנהל בצורה מקצועית ולרכוש עבורו כלים ותשתית שיווקים שיאפשרו לו להיות ריווחי ולהשיג את המטרות והיעדים.
הקבוצה מקנה לכלל לקוחתיה ייעוץ שיווקי באוריינטציה יישומית המאפשרת רכישת ידע וכלים לטובת השגת המטרות והיעדים והגשמת החזון.

מומלץ לבנות שתי תכנית שיווקיות: תכנית חומש ותכנית שנתית, כאשר תכנית החומש כוללת אסטרטגיה שיווקית למשך ה-5 שנים הקרובות שממנה נגזרים מטרות ויעדים, קהלי מטרה וכדומה
והתכנית השנתית הכוללת מטרות ויעדים קצרים יותר המחולקים לפי חודשים ורבעונים בהתאם לתכנית אופרטיבית לדרכי פעולה ותקציב בהתאם למצב השוק הדינאמי ובהתאם לפעילותם של המתחרים ומגמות השוק המשתנות מעת לעת.

תכנית שיווקית היא נגזרת מתכנית אסטרטגית והינה יישומית וטקטית ומטרתה לפוך את החזון למציאות
תכנית שיווקית הנה תכנית כתובה, המהווה מפת דרכים להשגת מטרות ויעדים בתוך מסגרת זמן נתון.
התכנית חייבת להתגבש בשיתוף פעולה מלא עם הלקוח וכוללת כוללת חמישה אבני דרך עיקריים:
אסטרטגיה שיווקית, יעדים ומטרות, קהלי יעד, תקציב, רעיונות שיווקים

לרוב תקציבי השיווק נגזרים על פי דוחות פנימיים של הארגון וניתוח אסטרטגי של המוצרים / שירות, היקפי המכירות, צפי של מגמות שוק עתידיות בשוק תוך התחשבות במרכיב החדשנות ופוטנציאל שוק.
גיבוש התקציב משתנה בהתאם לגודל והיקף החברה מוצריה / שירותיה ובהתאם למסקנות שהופקו בתהליך גיבוש האסטרטגיה השיווקית.

תהליך כתיבת תכנית שיווקית כולל חמישה שלבים עיקריים הכוללים פגישות אישיות עם בעל / מנכ"ל החברה ועם צוות ההנהלה.
כל תכנית שיווקית נכתבת באופן ייעודי וייחודי ללקוח בהתאם ללקוח ולתחום פעילות החברה.

פגישה ראשונה הכוללת היכרות אישית ומקצועית עם מנכ"ל / בעל החברה
בפגישה יציג הלקוח את רקע החברה, תחום פעילותה ומוצריה / שירותיה.
במהלך הפגישה יתקיים דיון הכולל תיאום ציפיות וקביעת אבני דרך לבניית התכנית השיווקית.

פגישה שנייה הלקוח יציג נתונים וסקירה פרטנית אודות פעילות החברה, דוחות מדיה לרבות גוגל ופייסבוק, דוחות קידום אתר (SEO report), מחקר מתחרים ועוד.
במסגרת הפגישה יתקיים דיון לצורך חידוד הנושאים וקבלת כל המידע הנדרש לטובת כתיבת בריף (מסמך ראשוני ובראשי פרקים) לטובת הכנת התכנית השיווקית.

פגישה שלישית – הצגת תכנית השיווקית הכוללת: אסטרטגיה שיווקית, קהלי מטרה, תקציב שיווק, תכנון מדיה ורעיונות שיווקים לטובת יישום התכנית.
הצגת כלי מדידה להשגת המטרות והיעדים, אפיון / עדכון תשתיות דיגיטליות לרבות אתר אינטרנט / בלוג

פגישה רביעית- יישום התכנית הלכה למעשה – ניהול וליווי התכנית כולל הדרכה יישומית

פגישה חמישית – ניתוח דוח פעילות חודשית / רבעונית כולל הצגת מסקנות והמלצות ליישום התכנית ועמידה ביעדים ובהשגת המטרות.

חשוב לציין שהקבוצה עומדת לרשות הלקוח ומלווה אותו עד לקבלת התצורים הסופיים ולהמשך תמיכה ליווי וייעוץ בהתאם לדרישת הלקוח.

שאלות בנושא פרסום

1234

בניית תכנית פרסום מצריכה בשלב הראשון כתיבת מסמך (בריף פרסום) המאפיין את קהל היעד, מטרות ויעדי הפרסום.
רק לאחר גיבוש המסמך נוכל לגשת לבנות את תכנית הפרסום בצורה מדויקת ואפקטיבית.

אפיון קהל היעד אינו מסתכם בנתונים בסיסיים כגון אזור דמגוראפי, גיל, מין וכדומה – נדרש לחקור לעומק את אופיו של הקהל לרבות תחומי עניין תחביבים, ערוצי מדיה מועדפים וכו'
הגדרת קהל היעד שלך בצורה מדויקת תאפשר לך להבין את הצרכים של הלקוח שלך ותאפשר לך לחדד את המסר הפירסומי ולבניית קמפיין פרסום אפקטיבי ומוצלח.

לכל קהל יעד יש מספר ערוצי מדיה מועדפים. לדוגמה, ברשת חברתית פייסבוק נוכל להגיע לרמת פילוח בהתאם להעדפה של קהלי היעד שלנו בהתאם לתחומי העניין.
במידה ואנחנו רוצים לקדם מותג בתחום המזון – נוכל לקדם את הפרסום בקרב גולשים שאוהדים דפי תוכן בתחום המזון לרבות מתכונים, תכנית בישול וכדומה.

שאלות בנושא מיתוג

SLIDER2

ריבוי המותגים הקיימים בעולם מצריך מכל חברה ליצור בידול / זהות ייחודית למותג שלו

המתבטאת בשפה תקשורתית ייחודית המותאמת לעולם התוכן של המותג.

תהליך מיתוג מצריך מספר שלבים המצריכים
ביטוי והצגת המסרים השיווקיים בדרך גראפית מדויקת ואפקטיבית המתמצתת ומבדלת את המותג.
צבעוניות, גופן (פונט) צורה
(סממנים חיצוניים של הזהות המותגית)

שאלות בנושא בניית אתרים

Hypertext Transfer Protocol (ראשי תיבות HTTP) הוא פרוטוקול תקשורת שנועד לסייע לנו בהעברת דפי HTML ואובייקטים המכילים תמונות, קבצי MP4 סרטונים, קבצי MP3 קבצי קול וכדומה ברשת האינטרנט.
במילים פשוטות "הפרוטוקול" מאפשר לנו לגלוש בין אתרים שונים באינטרנט בקלות ובמהירות מבלי שנרגיש שמתבצעת שליחת בקשה לשרת להצגת עמוד מסוים.
כל כתובת באינטרנט מתחילה ב- HTTP, לעיתים לא תמיד הדפדפן שבו אתם גולשים יציג את הכתובת המלאה הכוללת את "HTTP" אבל תהיו בטוחים שהיא קיימת – אחרת, לא הייתם מוצאים את הידיים והרגליים ואת … האתר / המידע.

כדי להבין את ההבדל נגדיר את יחד את המושגים השכיחים שעולים בשלב האפיון של אתר אינטרנט.
HTTP (ראשי תיבות באנגלית – Hypertext Transfer Protocol) הוא פרוטוקול תקשורת – שנועד לסייע לנו בהעברת דפי HTML ואובייקטים – ויצירת "שיחת" שרת לקוח – תצוגת המידע שאותו אנחנו מחפשים באתר.
השימוש ב-HTTPS (ראשי תיבות באנגלית – Hypertext Transfer Protocol Secure) הוא שימוש בפרוטוקול HTTP על שכבת אבטחת תעבורה הנקראת SSL ובכך מקנה יכולות אבטחה על כל המידע שעובר ב"שיחת" שרת/לקוח.
בעולם הווירטואלי בו קיים מידע עצום – השימוש במקדם ביטחון לאבטחת המידע הוא בגדר חובה.
הרעיון הבסיסי ב-HTTPS הוא ליצור ערוץ מאובטח על גבי רשת פרוצה. השימוש השכיח ביותר שבו אנו נעזרים ב-HTTPS הוא בפיתוח אתר מסחר האלקטרוני, המכונה אי קומרס (eCommerce), אתר המצריך אבטחת מידע למניעת חשיפת מידע רגיש .
כיום, כל אתר אינטרנט נגיש ברשתות לא מוצפנות, לדוגמה WiFi, בהן "כל משתמש" (או לפחות חלקנו) מסוגל לבצע "בדיקה" אחר תעבורת המידע הנשלחת באותה הרשת ולגלות מידע רגיש כגון פרטים אישיים של גולשים שהשיארו פרטים אישיים בעבר באתר ועד מידע רגיש כגון פרטי כרטיס אשראי.
אבטחת המידע באתר הכרחית להגנה על פרטי הגולש וחושבה לא פחות למנוע החיפוש גוגל. בחודש אוגוסט 2014 קבעו בגוגל את השימוש ב-HTTPS כ"גורם דירוג" (Ranking Factor) המשפיע בפועל על דירוג האתר (ציון המציין את איכות האתר) בהצגת תוצאות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל.
אז, בפגישת האפיון לאתר המסחרי שלכם תוודאו שיש ברשתוכם את מנגנון האבטחה הנפוץ ברשת HTTPS

URL (ראשי תיבות Uniform Resource Locator) היא הכתובת המלאה של עמוד, פוסט, תמונה או סרטון כלשהם באתר.
URL מציינת את מיקום הקובץ בשרת. לכל אלמנט שנמצא באתר האינטרנט יש כתובת URL ייחודית לו המציינת את הנתיב שעל הדפדפן לדףדף ולעשות כדאי להגיע לקובץ.
לדוגמה: הלוגו המוצג באתר שלכם משויך לכתובת URL ייחודית ומצוינת לצורך ההמחשה בצורה הבאה: https://www.marcom.com/web/homepage/logo.png
טיפ – לתת כבוד ולהתייחס לURL בשלב האפיון הפונקציונאלי של האתר ומערכת הניהול ולהגדיר בצורה מפורטת את הגדרות הנדרשות ל-URL שישרתו נאמנה את מקדם האתר.

שאלות בנושא קידום אתרים

1234

ניתן לבדוק באמצעות מספר כלים מקצועיים אבל בדיקה ראשונית וכללית יכולה להתבצע ע"י כל אחת ואחד.
רמת התחרויות נקבעת על-פי איכות האתרים הנמצאים בדפי התוצאות – וליתר דיוק בדף תוצאה ראשון של גוגל.
מקום ראשון זה מחייב – בדקו את האתרים "המתחרים" הקיימים בדף הראשון – תבדקו את איכות התוכן והתאמתו לביטוי / מילת החיפוש,
תחרות וריווחיות – במידה ותחום הפעילות הוא תחרותי וריווחי כגון "ביטוח רכב" – קיים אתגר גדול יותר לקדם את האתר לעומת קידום תחום שהוא פחות תחרותי כגון "עיצוב ספלי קפה"
שימוש בכלי המושלם של גוגל Google Keyword Planner המאפשר לכם לבדוק את נפח החיפוש של מילת המפתח / ביטוי תציג בפניכם את מספר החיפושים שנערכו בגוגל במהלך החודש האחרון.

מחקר מילים הוא השלב החשוב והחיוני ביותר להצלחת קידום האתר והשגת תוצאות מהקידום.
בשלב הראשון נעלה על טבלת אקסל את כל מילות המפתח הרלוונטיות לתחום האתר.
בחירת המילים חייבת להיות בקפידה ולאחר מחקר מעמיק ומחשבה על מנת להגיע לתוצאות אופטימאליות.
לאחר בניית רשימת מילים וביטויים מומלץ להשתמש במספר כלים שיאפשרו לך להגיע לקבוצת המילים הטובה ביותר לקידום יעיל ואפקטיבי של האתר שלך.

Google Keyword Planner הוא אחד הכלים הפופולריים ביותר למחקר מילות מפתח בקרב מקדמי אתרים.
השימוש בו פשוט ודורש חשבון גוגל אדוורדס – לאחר שתכניסו את מילות המפתח מתוך הרשימה שיצרתם (ניתן להעלות קובץ אקסל), המערכת תספק לכם היקף נפח חיפוש והצעות נוספות בשילוב נתונים המציגים את רמת התחרותיות של כל מילה, נפח התנועה המשוערת לכל מילה, מספר החיפושים החודשי הממוצע וכו'.


SEOStack Keyword Tool תוסף לדפדפן כרום שבאמצעותו ניתן למצוא הצעות למילות מפתח ממספר מנועי חיפוש ואתרים לרבות גוגל, יאהו, יוטיוב, אמזון ואיביי.
כל תוצאת חיפוש מציגה מספר רב של הצעות לביטויים מדויקים ומילות מפתח על בסיס המילה שחיפשנו, ניתן לייצא את תוצאות וההמלצות על קובץ אקסל ועליו להמשיך את עבודת מחקר המילים.

וכלי השלישי והאחרון Google Trends כלי אפקטיבי וחשוב לביצוע מחקר המילים.
השימוש בו קל ופשוט וניתן להעלות בו קובץ אקסל המכיל את רשימת מילות המפתח – לאחר טעינת הרשימה יוצגו לנו נתונים של מספר החיפושים שבוצעו במהלך תקופה מוגדרת במנוע החיפוש גוגל (24 שעות, שבוע, חודש וכדומה) כולל חיתוך לפני מדינה.

התשובה היא – לא עם סימן קריאה (!)
לצערינו, אנו נתקלים בהצהרות ובהבטחות ברחבי הרשת על קידום אתר עם תוצאות מהירות ובמיקומים אסטרטגים.
קידום אתר כולל מספר שלבים לביצוע באתר ובתשתית הקיימת לרשות בעל האתר או למקדם האתר ולהבטיח להגיע לתוצאות מסוימות תוך פרק זמן קצר (מאוד באופן יחסי) עובר את הגבול של עולם האמת.
לסיכום – בסופו של יום קיצור דרך היא הדרך הארוכה ביותר. אז, לפני שאתם מחפשים

יש לכם שאלה בנושא קידום?
צרו איתנו קשר ונקבע פגישת על קפה

גוגל אומנם מנוע חיפוש מושלם אבל עדיין אין לו בינה להבחין ביופי – כי "היופי שוכן בעיני המתבונן"
אפשר לומר באופן חלקי שהיופי והעיצוב עדיין לא משפיעים על גוגל … אבל, משפיעים באופן ישיר על הגולשים שלך ובדרך עקיפה על גוגל.
עיצוב אתר ברמת חווית משתמש, נגישות קלה ופשוטה לכל המידע באתר, עיצוב המותאם לכל המסכים לרבות מובייל וטאבלטים מעודדים את הגולש להישאר יותר זמן באתר ולחזור אליו בתדירות גבוה יותר.
לכן, ככל שהיו יותר כניסות לאתר ופחות נטישות (יציאה תוך פרק זמן קצר יחסי מעמודי האתר) האתר יוגדר בגוגל כאתר איכותי ויקבל ציון משוכלל שיציב את האתר שלך כאתר איכותי המותאם לתחום הפעילות = נתון שיתרום לקידום האורגני של האתר.

SEO ראשי תיבות של Search Engine Optimization ובקיצור אופטימיזציה
מאחורי מילה אחת עומדות תורות וגישות שונות בתחום "קידום אתרים".
קידום אתר כולל תהליך הכולל מספר רבדים שבו משפרים את המבנה, קוד ותוכן האתרים לצורך קידומו במנוע החיפוש.

שאלות בנושא פרסום בגוגל

SLIDER2

השלב הראשון בהקמת קמפיין הוא בחירת סוג הקמפיין. כיום, קיימים 6 סוגי קמפיינים:

1. רשת החיפוש עם הרחבה לרשת המדיה
2. רשת החיפוש בלבד
3. רשת המדיה בלבד
4. קניות
5. וידאו
6. קידום אפליקציה

בניית קמפיין המבוסס על אסטרטגיה שיווקית וכולל הגדרת קהלי מטר, קביעת מטרות ויעדים גיבוש מסרים שיווקים ושילוב של מספר סוגי קמפיינים יהוו תשתית פרסומית אופטימאלית להצלחת הקמפיין
חשוב לציין שבניית הקמפיין הוא שלב חשוב להצלחה אבל יחד עם זאת מחייב ניהול מקצועי לטובת השגת תוצאות אפקטיביות הן ברמת אחוזי ההמרה והן ברמת ניצול מקסימאלי של תקציב הפרסום.

הצעת מחיר ידינית מאפשרת למנהל הקמפיין לקבוע את גובה עלות ההקלקה בהתאם לכל מילה או ביטוי המותאם לאותו קמפיין.
מומלץ בשלב הראשון להעלות עם קמפיין הכולל הצעת מחיר ידנית – ובכך לייצר שליטה על הקמפיין בצורה יותר מבוקרת ולבחון את האפקטיביות של אחוזי ההמרה בהתאם לכל מילת חיפוש ושל המודעה בעלת אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר.

הצעת מחיר אוטומטית מאפשרת לגוגל לקבוע את עלות ההקלקה לכל מילה בהתאם לשיכלול שמנוע החיפוש מבצע
שיטה זו יכולה להוביל לחשיפה מקסימאלית של הקמפיין הן ברמת מיקום המודעות והן ברמת התדירות של תצוגת המודעות
יחד עם זאת חשוב לציין שתדירות גבוה או מיקום גבוה בתוצאות החיפוש אינם מבטיחים את הצלחת הקמפיין
מטרת העל בקמפיין גוגל אדוורדס – יצירת פניות (לידים) איכותיים הנמדדים באחוזי המרה גבוהים ובמינימום השקעה תקציבית.

קיימים שני סוגי חשבונות פרסום:

חשבון פרסום רגיל – יתאים לכם אם אתם מפרסמים עסק אחד.
חשבון מנהל מסוג MCC, ראשי תיבות של My Client Center – דרוש לסוכנויות פרסום, או מפרסמים בעלי שני אתרים (או יותר) אותם הם מפרסמים. היתרון הגדול של חשבון MCC הוא שבעזרת Login אחד בלבד אתם מקבלים גישה לכל החשבונות אליהם יש גישה.

פתחת חשבון גוגל אדוורדס, כתבת מודעות עם מבצע מיוחד, אפילו עשית מחקר מילים… והקמפיין לא עובד!
התשובה בגוף השאלה – כי אתם לא עובדים בזה נקודה.
הקמה וניהול קמפיין בגוגל מצריך ידע וניסיון, לצערנו חוסר ידע וניסיון מוביל לאכזבה ולהפסד כספי מיותר

GSP הוא ראשי תיבות של (GMAIL SPONSORED PROMOTION) שפירושו פרסום ממומן בג'ימייל.
קמפיין פרסום ממומן מתבצע באמצעות חשבון גוגל אדוורדס ומאפשר למנהל הקמפיין להגיע לקהלי המטרה ייעודים בעלי חשבון דואר אלקטרוני של גוגל.
הקמפיין מבוסס חיתוך של מילות מפתח וביטויים בהתאמה וכולל מודעה ייחודית שמופיעה בלשונית המוגדרת כ "קידום מכירות" שבתוך תיבת הדואר של המשתמש (Promotions)
הפרסום מוצג כמייל מסומן ב-"AD" וכולל את שם החברה המפרסמת כולל לוגו.