ראשי » פרסום במגזר החרדי
פרסום במגזר החרדי
70 גוונים של אפור – המגזר החרדי כולל מגוון זרמים וחצרות ומהווה קבוצת אוכולוסין מאתגרת לכל מנהל שיווק.
המגזר החרדי בישראל מהווה למעלה מ- 11% מכלל האוכלוסייה בישראל, קרוב ל- 100,000 בתי אב שהם למעלה מ-800,000 נפש.
שיעור הצמיחה במגזר החרדי הינו בעל שיעור הצמיחה הגבוה ביותר הקיים בקרב האוכלוסייה היהודית (למעלה מ-47% מכלל המגזר החרדי הוא מתחת לגיל 18) ובעל כוח צרכני אדיר..
תרבות הצריכה בקרב המגזר החרדי דומה לזו של הציבור הכללי. אך השוני העיקרי בין שני הקהלים הוא עולם המושגים, הצרכים והדרישות הנובעות בין היתר מתוך ההלכה ומקודים חברתיים.
שיווק מוצר בקרב המגזר החרדי מצריך היכרות מעמיקה עם קהלי המטרה תוך הבנה מקיפה של עולם התקשורת והצרכנות כאחד.
הפוטנציאל הטמון במגזר החרדי הוביל לשינוי מגמה בקרב רוב חברות המשק המובילות אשר הקצו משאבים אדירים לחזר אחר הצרכן החרדי והדתי ולעיתים אף להתאים את מוצריהם לטובת הצרכן הפוטנציאלי. ניתן לראות מהלכים רחבי היקף המתקיימים בחברות העוסקות בתחומים שונים כגון: התקשורת הסלולרית – בנייה של סדרת מוצרים כשרים המותאמים למגזר החרדי, חברות מזון אשר יצרו מוצרים ייחודים למגזר החרדי עם הכשרים ואריזות מותאמות ועד חברות תעופה, אופנה וטיפוח.
לא הכל שחור
המגזר החרדי נראה כקבוצה אחת ואחידה בעלת דעה אחת ומנהגים זהים – אך גם בשחור קיימים גוונים.
המגזר החרדי מורכב ממגוון זרמים וקהילות שונות, שלכל אחד מאפיינים ומנהגים שונים. השוני מתבטא בקוד לבוש, רמת כשרויות של מזון, צריכת תקשורת – לדוגמה, לכל זרם או חצר קיים עיתון המותאם לחיי הקהילה שלו.
לחסידים יש את עיתון "המודיע", לליטאים יש את עיתון "יתד נאמן" לויקיפדיה) , לחרדים יוצאי עדות המזרח יש את עיתון "יום ליום" ועוד לפחות עשרה עיתונים ארציים ומקומונים שחוצים את כל הזרמים והחצרות.
גם עולם האינטרנט לא פסח על המגזר החרדי – מספר האתרים הייעודים למגזר רק עולה וטופח. החל מאתרי חדשות ואקטואליה (לדעת, חרדים, קוגל וכיכר השבת) ועד פורומים תוססים (חדרי חרדים).
בעבר הרחוק התפיסה הרווחת אצל מנהלי השיווק והמותג שלציבור החרדי אין כסף, כיום יותר ויותר חברות הפנימו שלציבור החרדי יש כסף … והרבה – פשוט במגזר החרדי קיים סדר עדיפויות שונה מזה של הציבור הכללי. הציבור החרדי בעל מודעות גבוה בכל הקשור למותג.
אתם מוזמנים לקפוץ לשכונת גאולה בירושלים או לרחוב רבי עקיבא בבני-ברק ולהתרשם מהמפכה הצרכנית הפורצת ברחובות ומתהדרת מבעד לחלונות הראווה של חנויות האופנה והתכשיטים.