מה כוללת תכנית שיווק?

תכנית שיווק נגזרת מהתכנית האסטרטגית השיווק ומאפשרת לנו ליישם ולהגשים את החזון. התכנית כוללת מספר אבני דרך שבאמצעותן נוכל להגיע אל היעדים והמטרות שנקבעו בתחילת הדרך.​

מטרות ויעדים:

אז, מה ההבדל בין מטרה ויעד (וננסה להגדיר במשפט…) זהים / שונים?
מטרות – הכיוון שאליו מובילה הדרך (האור בקצה המנהרה) 

יעדים – ציוני דרך לאורך תקופת הפעילות 

vלאחר שביררנו את השלב הראשון בתכנית השיווק נעבור לקביעת קהלי המטרה. 
אחד מהשלבים החשובים בתכנית השיווק לזהות את קהלי המטרה לאפיין ולתיייג אותם בחלוקה ראשונית לשתי קבוצות עיקריות: קהל מטרה ראשי וקהל מטרה משני. לאחר שביצענו את החלוקה הראשונית נאפיין את שתיי הקבוצות לפי חלוקה לתת קטגוריות של מין, גיל, אזור דמוגראפי ועוד.

אתגר נוסף שעומד בשלב קהלי המטרה הוא זיהוי וניטור של קהלי מטרה פוטנציאלים – בהתאם לתחומי הפעילות של המותג / תחומי העניין של קהלי מטרה שיכולים להיות נושקים למותג בדרך עקיפה, זיהוי מגזרים וקבוצות שונות באוכולוסיה שיכולים להוות לקוחות פוטנציאלים.

צבע הכסף

תקציב השיווק והפרסום יוגדר בתחילת גיבוש תכנית השיווק. התקציב חייב להתבסס על נתונים המותאמים למצב החברה (תזרים, הלוואות, משקיעים וכדו') להיקף הפעילות (בינלאומית, ארצית, מקומית), מצב השוק לרבות כמות ואיכות המתחרים.

תכנון התקציב יתגבש בכפוף למטרות והיעדים ובהתאם לכמות ההשקות של מוצרים / שירותים חדשים, קידום מבצעים, פלטפורמות וערוצי מדיה ועוד. מבנה התקציב יחולק בהתאם לחודשי השנה ובאופן מפורט כולל "אזורים שקופים" לפעילות בלתי צפויה כגון ניצול הזדמנות להשתתפות בתערוכה שיכולה להוות חשיפה איכותית לקהל יעד חדש.

יצירתיות: פשוט – חכם!

סוד הקסם (התבלין הסודי) בכל תכנית שיווק היא יצירתיות. 
חשיבה רעיונית יכולה לנכס לחברה / מותג ערך מוסף וחשיפה איכותית המחזקת את ערכי המותג בקרב קהלי המטרה.

יצירת שיתופי פעולה בין מותגים / חברות מעולמות תוכן דומים / שונים, פרסום חכם במקום / זמן שמחבר בין קהל המטרה למותג ועוד מגוון ניצוצות שיווקיות יכולות להפוך כל מהלך שיווקי לפרס בינלאומי בקאן. 

יצירתיות: פשוט – חכם!

סוד הקסם (התבלין הסודי) בכל תכנית שיווק היא יצירתיות.

חשיבה רעיונית יכולה לנכס לחברה / מותג ערך מוסף וחשיפה איכותית המחזקת את ערכי המותג בקרב קהלי המטרה.

יצירת שיתופי פעולה בין מותגים / חברות מעולמות תוכן דומים / שונים, פרסום חכם במקום / זמן שמחבר בין קהל המטרה למותג ועוד מגוון ניצוצות שיווקיות יכולות להפוך כל מהלך שיווקי לפרס בינלאומי בקאן.