יחסי ציבור באינטרנט > שיווק ויראלי

עידן הווב – 2 קיים בתודעה הצרכנית בזכות מגוון רחב של פלטפורמות המאפשרות לנו ליצור דיאלוג הרבה יותר מעניין ומגוון בין הצרכן למותג. עולם תוכן עשיר המאפשר לנו לתקשר עם הגולש (הצרכן) וליצור ממשקים בינו לבין המותג  בדרכים יצירתיות הפועלות כמעט על כל החושים.

 

אחת הטכניקות הבולטות בעידן החדש הוא השיווק הוויראלי.
שיווק ויראלי הינה אחת הטכניקות היצירתיות והיעילות יותר שקיימות בעולם השיווק באינטרנט.
מרחב הפעולה ומגוון הפלטפורמות הטכנולוגיות העומדים לרשותנו מאפשרים לקדם כמעט כל מותג וכל חברה במדיום האינטרנט באופן אפקטיבי ומדיד.
שיווק וויראלי מתבצע ע"י פעילות שיווקית סמויה או גלויה בקרב הגולשים (קהלי המטרה) באמצעות הפקת קמפיין הכולל סרטון, תצלום או כל פורמט אחר הכולל מסר שיווקי או פרסומי המעודד את הגולש לצפות בו ולהעביר אותו לחבריו. שיווק וויראלי צריך לכלול מסר שיווקי במינון הנכון – בכדי שלא יראה כפרסום ומאידך שיהיה מספיק מעניין לצפייה והעברה. להבדיל מפרסום – עיקר ההשקעה היא בהפקת המוצר ולא במדיה.

 

הפצה
שיווק וויראלי מתבצע ע"י חשיפת המוצר בפני הגולשים באמצעות מגוון כלים וערוצים החל משליחת דיוור בדוא"ל דרך אתרי שיתוף קבצים, פורומים, בלוגים, רשתות חברתיות ועוד.