אין ספק שהשיווק האולטימטיבי הוא "מפה לאוזן", העברת המידע באופן מדויק ואמין הינה הדרך האפקטיבית ביותר לשיווק מותג בקרב קהלי המטרה.
מדיום האינטרנט הינה המדיה המושלמת ביותר לחשיפה והעברת המידע בין הגולשים על בסיס אותו משקל ישן ומוכר – תוך שימוש בפלטפורמות מתקדמות המאפשרות להעביר מידע במגוון אופנים (ווידאו, תמונות, אודיו) למספר רב של גולשים בלחיצת כפתור.


קהילות
ברשת האינטרנט קיימות מגוון עצום של קהילות בתחומי עניין שונים. הרגלי השימוש באינטרנט מצביעים על כניסות על בסיס יומי / שבועי ולקיחת חלק פעיל בכל הדיונים המתקיימים בנושאים השונים.
פעילות יזומה של מותג בקהילות הקשורות בקשר ישיר או עקיף לתחום פעילות יכולים לתרום רבות לחיזוק המותג בקרב קהלי המטרה.
פעילות קבועה וארוכת טווח בקהילות מאפשרת למותג לדבר עם הצרכן ביתר קלות ובאופן ישיר. לעיתים אף בזמן אמת תוך העברת מידע שאותו מחפש הגולש. 
שימוש מושכל בקהילות יכול להוות ערוץ אפקטיבי להעברת מסרים בעת קמפיין פרסומי או לחילופין בעת משבר .

 

פורומים
פעילות בפורומים העוסקים בתחומי עניין הקשורים באופן ישיר או עקיף למותג יכולים גם הם לעזור ולהוות ערוץ נוסף ליצירה ושמירה על קשר עם הצרכן (גולש).
מרחב הפעילות בפורומים דומה לזה הקיים בקהילות אך עם מעט קודים וחוקים שונים המגבילים אותנו לפעול באופן חופשי ומלא.

 

תגובה – טוקבק
למרות שהתייחסנו כבר בתחילת המאמר לטוקבק – רצוי לציין כי בעת פעילות יזומה והעלאת תגובה לכתבה או לתגובת גולש - רצוי ברוב המקרים לפעול באופן גלוי (לציין שאנו נציגיו של המותג / שם ותפקיד של כותב התגובה) ולא באופן סמוי.
תגובה (טוקבק) לכתבה או לתגובת גולש יכולה למזער ולעיתים אף למנוע השתלחויות מיותרות של גולשים ולמנוע נזק למותג – יש לציין כי התגובה חייבת להיות עניינית ומבוססת על מידע אמין ומדויק. לעיתים נכון יהיה שלא להגיב לכתבה או מאמר גם אם היא לא נכונה ופוגעת במותג ברגל גסה וכל שכן לא מומלץ להיגרר ולענות לכל תגובה של גולש כזה או אחר המביע את דעתו כנגד ובעד המותג.


מסרים מיידים
השימוש  במסרים מיידים כגון טוויטר (TWITTER) ואיי סי קיו (ICQ) מאפשרים לנו להיות בקשר ישיר וכמעט אישי עם קהל עצום של גולשים במרחק הקלקה. הכלים הקיימים מאפשרים לגולש לקבל מידע קצר ומיידי (לעיתים בזמן אמת) ע"פ תחומי עניין ומקורות (אנשי קשר, אתרי תוכן ועוד) שעימם הוא מעוניין לקבל מידע.
שימוש נכון בכלים הנ"ל יכולים לשרת מותג בהעברת מסרים לצרכן (לדוגמא מבצע מכירתי) ושימור לקוח קיים באופן פשוט וזול.
שימוש מושכל בכלים הקיימים מאפשר לחברות שברשותן מועדון לקוחות לפעול באופן שוטף ולשמור על קשר רציף ואישי עם כלל לקוחותיהם.


שיווק וויראלי
אחת הטכניקות הבולטות במדיום האינטרנט בפרסום מפה לאוזן הוא השיווק הוויראלי.
למידע נוסף לחצו כאן