יחסי ציבור באינטרנט > חדשות באינטרנט

מדיום האינטרנט הפכה בשנים האחרונות למדיום העיקרי בכל הקשור לתחום החדשות. בשונה מהמדיה המסורתית (עיתונות, טלוויזיה ורדיו) מדיום האינטרנט המציאה גלגלים חדשים המאפשרים לנו לקבל את כל המידע בכל מקום ובכל זמן נתון.

 

אתרי חדשות
אתרי החדשות הינם האתרים בעלי שיעור החשיפה הגבוה ביותר – ולרוב מוגדרים כעמודי בית.
בדומה למערכת חדשות במדיה המסורתית, גם לאתר חדשות יש עורכים, רכזי מערכת וכתבים אשר פועלים באופן דומה וע"פ אותם חוקים.
אך למרות המבנה ונושאי התפקידים הדומים – קיימים הבדלים מהותיים בין המדיה המסורתיות לבין מדיום האינטרנט:


זמן אויר
כתבה חדשותית יכולה להתפרסם באתר ולרדת אחרי פרק זמן נתון – אך במידה והכתבה נכתבה באופן נכון וע"פ הכללים הדרושים  - מנועי החיפוש המובילים יסרקו אותה ויקטלגו אותה – כך שניתן יהיה למצוא אותה לאחר מספר ימים עד שבועות בתוצאות מנועי החיפוש בעת חיפוש מילות מפתח הקשורות לתוכן הכתבה.
כמו כן, במרבית אתרי החדשות קיים ארכיון כולל מנוע חיפוש פנימי ובו שמורים כל הכתבות שהתפרסמו באתר.


תגובה – טוקבק
להבדיל מכתבה אשר מתפרסמת במדיה המסורתית – במדיום האינטרנט יכול כל גולש להגיב לכתבה ולהביע את דעתו האישית והמקצועית בנושא.
שימוש מושכל בטוקבק מאפשר לנו לגבות או לגנות את תוכן הכתבה באמצעות נציג המותג / החברה או באמצעות גולש סמוי. כמו כן, באמצעות הטוקבק ניתן ליצור דיאלוג בין הגולשים השונים אשר קראו את הכתבה ולעיתים עם גולשים הנמצאים ברשת באותו זמן נתון. (יש לציין כי יצירת תגובות לכתבות תחת מסווה של גולש תמים באופן אימפולסיבי וללא תכנית פעילות מסודרת יכולה להוות יותר נזק מתועלת). 


עדכונים שוטפים מהשטח
עולם החדשות מגיע אל קצה המציאות ומאפשר לנו לצפות בחדשות כמעט בזמן אמת. באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת ניתן לעלות סרטים ותצלומים המצולמים לרוב באמצעות מכשירי סלולר דור 3 ולצפות בהם דקות ספורות לאחר סיום האירוע – הגולש נחשף לסרטים ותצלומים שיד עורך עדיין לא נגעה בהם ולעיתים נחשף לחומרים שספק אם היה נתקל בהם במהדורת החדשות בטלוויזיה לאחר כמה שעות. לא פעם מתפרסמות ידיעות חדשותיות ע"י בלוגרים (כותבי בלוג) לפני שכתב או עורך שמעו או ידעו על האירוע או ע"י גולש אשר שולח הודעה לכל חבריו ברשת החברתית.