מקור השם בלוג הוא מחיבור של שתי מילים באנגלית  Web (רשת) ו-Log (יומן).
קיימים סוגים שונים ומגוונים של בלוגים החל מבלוג אישי בו מפרסם הכותב את חוויותיו או דעותיו אישיות,  ועד בלוג מקצועי, אקדמי, וכודו' שבו מתפרסם מידע הקשור לתחום פעילות בו עוסק הכותב.


יצירת בלוג לחברה או מותג הינו כדאי ובעל יתרונות רבים. אחד היתרונות הבולטים בבלוג הינו חשיפת מידע באופן מהיר וקל וקבלת משוב מצד הקורא (גולש / צרכן).

כתיבה, עריכה וניהול תוכן הינם המתכון להצלחה של בלוג.
יצירת בלוג הינו דבר פשוט וקל. החכמה היא - לנהל אותו באופן נכון ומקצועי ולהכיל בו תכנים איכותיים וחדשים באופן שוטף במהלך כל השנה. אין ספק שכתיבת בלוג דורשת זמן, השקעה וידע אך אין ספק שהדבר כדאי ובעל תועלת אדירה לחברה / למותג.


בעל המאה ובעל הבלוג
הבלוגר (בעל  / כותב בלוג)  משמש היום כאחד משחקני הקישור הטובים ביותר הקיימים ברשת האינטרנט.
קידום או חשיפת מותג ברשת האינטרנט באמצעות בלוג הינה אחת הדרכים האפקטיביות הקימות היום ברשת.
פרסום באמצעות קבוצת בלוגרים העוסקים בתחומי פעילות הקשורים למותג הינו בעל ערך עליון.
לפי שהגולש נחשף למידע ורואה בו כמידע אמין ובלתי תלוי –מתוך שדעת הכותב אינה תלויה בדבר (כגון שיקולי מערכת).