מרקום > חווית לקוח

תרבות הצריכה בישראל מוכיחה לא פעם כי הצרכן הישראלי מחפש חווית קניה.
חוויה זו מהווה חלק מהותי בקבלת החלטה לרכישת מותג כזה או אחר ומלווה את הצרכן עד לשלב ביצוע הרכישה.
חווית הקניה מלווה את הגולש במנעד רחב של שלבים שחלקם קיימים בשלב קצה בו מתבצעת הרכישה וחלקם קיימים בשלבים מוקדמים בהם מצוי הצרכן בהתלבטות הראשונית לרכישת המוצר.

 

חווית הקניה המתקיימת עוד בביתו הפרטי או במשרד של הצרכן , מאפשרת לנו להביא את הצרכן לנקודת המכירה עם קבלת החלטות מגובשות לרכישה.
מדיום האינטרנט מאפשר לנו לגרום לצרכן לחוות את מהלך הקניה עוד כשהוא מצוי במרחב הפרטי שלו מבלי ליצור אצלו רגרסיה או חסם כלשהו.

 

חוויית הקניה במרחב הפרטי של הצרכן מתקיימת באמצעות מספר פלטפורמות טכנולוגיות המאפשרות לנו ליצור נאמנות למותג באמצעות בניית עולמות תוכן המתבססות על  ערכי המותג.
עולמות התוכן השונים מאפשרים לנו ליצור אינטראקציה בין הצרכן למותג ברמה האמוציונאלית והרציונאלית ובכל לחזק את נאמנותו למותג.

 

עולמות התוכן השונים מאפשרים לצרכן ללקט את המידע ללא הגבלה של זמן או מקום ולקבל מידע רחב ומקצועי באמצעות סרטוני תדמית וסרטוני הדרכה של אותו מוצר או חברה, השוואת מחירים, רשימת סניפים ועוד.
במקרים מסוימים מומלץ לשלב בעולם התוכן את הגולשים ולאפשר להם להביע את דעתם האישית במתכונת של המלצות או תגובות בכל הקשור לטיב המוצר או רמת השירות של אותה חברה.
פורמט זה יכול לאפשר מצד אחד לצרכן לקבל מידע אובייקטיבי ומצד שני יכולה החברה לשלוט להגיב על אותן המלצות או תגובות. (עדיף שהצרכן ייחשף למידע שלילי אודות המוצר באתר החברה בצירוף תגובה של נציג החברה מאשר שהצרכן ייחשף לתגובות ודעות שליליות של הגולשים ללא שום תגובה מצד החברה).

 

לסיכום: חווית הקניה דרך האינטרנט יכולה לתרום רבות לעלייה בהיקפי המכירה של המותג ולחיזוק ושימור הנאמנות למותג לאורך זמן.