ראשי » קידום אתרים

קידום אתרים

מדיום האינטרנט כוללת מידע עדכני ונרחב כמעט בכל תחום ומנועי החיפוש מאפשרים לנו למצוא אותו ביתר קלות באמצעות הקלדת מילות מפתח.

הרגלי השימוש במנועי החיפוש וגוגל בראשם, יצרו נקודות מפנה בכל הקשור לגיוס ושימור לקוחות. 

אופטימיזציה  (Search Engine Optimization – SEO) הוא אוסף של שיטות לקידום מיקומו של האתר בתוצאות של מנועי החיפוש. 

תהליך אופטימיזציה מקיף ומתמשך מאפשר לכל אתר לממש את מלוא הפוטנציאל העסקי באינטרנט וליצור נקודות מפגש בין הגולש לחברה ללא הגבלה של מקום וזמן.

תהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש

תהליך האופטימיזציה הוא תהליך בו מתבצע סידרה של פעולות במגוון מישורים באתר בכדי לשפר את ביצועיו במנועי החיפוש. האופטימיזציה מתבצע ע"פ מתודולוגיה מובנית ומאפשרת לך ניהול ומעקב מקיף. 

תהליך קידום אתר מורכב משבעה שלבים עיקריים עד שהאתר מופיע במקומות הרצויים:

שלב ראשון: מחקר ובחירת מילות מפתח

שלב שני: מחקר שוק

שלב שלישי: אופטימיזציה של קוד האתר ומבנה האתר

שלב רביעי: הוספה ועדכון תכנים באתר

שלב חמישי: רישום במנועי חיפוש ואינדקסים

שלב שישי: קישורים חיצוניים

שלב שביעי: תחזוקת האתר באופן שוטף

שלב ראשון: מחקר ובחירת מילות מפתח: קידום אתרים במנועי חיפוש  

שלב זה כולל מחקר ובחירת מילות מפתח שבעבורן אנו מעוניינים להופיע במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש.

השלב הראשון בתהליך קידום אתר הינו איתור מילות ומושגי מפתח המתאימים באופן ישיר ועקיף לתחום פעילות החברה לצורך קידום האתר – אשר יביאו את תנועת הגולשים הרצויה.

בחירה של מילות המפתח הלא נכונות או לחילופין בחירה של  מילות מפתח שכיחות שאינן שייכות באופן ישיר לתחומי פעילות החברה עלולים לגרום להשקעה מיותרת בהבאת האתר למקומות גבוהים עבור מילים אלו, ללא כל תמורה ממשית לחברה

שלב שני: מחקר שוק: קידום אתרים במנועי חיפוש 

מחקר שוק הכולל מי הם המתחרים האחרים על מילות המפתח שבחרנו לקדם

המחקר מתקיים במספר מישורים עיקריים וכולל בדיקה מקיפה בכל אתרי המתחרים.

סקירת המתחרים חשובה מאוד והינה תנאי הכרחי לבניית תכנית קידום מדויקת ואפקטיבית המתואמת לתחום הפעילות של החברה.

קידום אתרים בשיפור קוד האתר והתאמתו בצורה האופטימאלית אל רוב מנועי החיפוש הינו השלב המעשי הראשון בו אנו מתחילים במלאכת ביצוע הקידום באופן יזום. 

קידום אתר מורכב משינויים פנימיים בתוך האתר ומשינויים הנעשים מחוץ לאתר, ברשת האינטרנט.

שיפור קוד האתר לטובת התאמת האתר באופן המקסימאלי אל מנועי חיפוש מתבטא במגוון אופנים, לדוגמא: תיקון שגיאות בקוד האתר, שימוש בתגים והוספת מילות מפתח, ארגון מבנה האתר ועוד.

שלב שלישי: אופטימיזציה של קוד ומבנה האתר

שיפור קוד האתר והתאמתו בצורה האופטימאלית אל רוב מנועי החיפוש הינו השלב המעשי הראשון בו אנו מתחילים במלאכת ביצוע הקידום באופן יזום. 

קידום אתר מורכב משינויים פנימיים בתוך האתר ומשינויים הנעשים מחוץ לאתר, ברשת האינטרנט.

שיפור קוד האתר לטובת התאמת האתר באופן המקסימאלי אל מנועי חיפוש מתבטא במגוון אופנים, לדוגמא: תיקון שגיאות בקוד האתר, שימוש בתגים והוספת מילות מפתח, ארגון מבנה האתר ועוד.

שלב רביעי: הוספה ועדכון תכנים באתר

שלב זה מאפשר לנו לסדר ולערוך את  תכני האתר על מנת להתאימם למנועי החיפוש. 

הוספה של טקסט בנושאים בהם יש קשר ישיר ועקיף לתחום פעילות האתר, הוספת מילות מפתח ברמת כותרות וטקסטים, הוספת עמודי תוכן וקישורים המפנים לעמודים פנימיים באתר.

שלב חמישי: רישום במנועי חיפוש ואינדקסים

רישום באינדקסים שונים ובמנועי החיפוש המובילים מאפשרת לנו להשיג שתי מטרות עיקריות: מטרה הראשונה היא הגברת תנועת הגולשים אל האתר מתוך אינדקסים קיימים המציינים את תוכן האתר שאותו מחפש הגולש. חשוב לציין כי קיימים מספר אינדקסים שההרשמה בהם בגדר חובה על מנת להגיע לתוצאות טובות – לדוגמא אינדקס דמוז

(dmoz.org) הסיבה החשובה ביותר לרישום באינדקס זה היא העובדה כי גוגל ומנועי חיפוש רבים נוספים עושים שימוש בדמוז כדי לקבל תיאור של תוכן האתר באופן מדויק ואמין,  

המטרה השנייה היא העלאת דרוג האתר במנועי החיפוש באמצעות השגת קישורים אל האתר.

טיפוח קשרים נכונים עם אתרים אחרים ברשת הוא תהליך מרכזי וחשוב, בניית קישורים מתבצעת בעיקר על ידי שני אתרים המחליפים ביניהם קישורים אחד לשני, כאשר אתר אחד שם קישור לאתר אחר, בתמורה לכך שבעל האתר האחר שם קישור אליו. חשוב לקיים דיאלוג מסוג זה עם אתרים הכוללים תוכן הקשור באופן ישיר או עקיף עם תוכן האתר – ככל  שלאתר יהיו קישורים כך יזהו אותו מנועי החיפוש כאתר חשוב – ומיקומו במנועי החיפוש ישתפר בהתאם

שלב שישי: קישורים חיצוניים

קישורים נכנסים הם אחת הדרכים להשגת מיקום גבוה בתוצאות מנועי חיפוש. 

ניתן ליצור שיתופי פעולה עם אתרים בעלי תוכן דומה בתמורה לתשלום, החלפת קישורים הדדית, רעיונות שיווקים או פרסום.

שלב שביעי: תחזוקת אתר באופן שוטף

זהו השלב האחרון – לאחר ביצוע כל ששת השלבים מומלץ לפעול באופן שוטף על בסיס יומי לטובת שמירת מיקום האתר בתוצאות של מנועי החיפוש ואף לשאוף לשיפור התוצאות.

יש להיעזר ולהתייעץ עם חברה מוסמכת לקידום אתרים בכל שלב ובכל עדכון המתבצע באתר על מנת לשמור על כך שיישאר מותאם אל מנועי חיפוש. 

עדכון תכנים או הוספת עמוד באתר משפיעים לטוב ולרע על מיקומו. לכן כל הוספה או החסרה של מידע או עמוד יאונדקסו באופן נכון במנועי חיפוש.